Mikä on uutta

Tervetuloa Cosmopolitanin keskusteluihin!

Osallistu keskusteluihin joko anonyymisti tai omalla nimimerkilläsi. Luethan keskustelualuuen säänöt täältä. Tervetuloa mukaan!

Voit aloittaa uuden keskustelun siirtymällä valitsemallesi keskustelualueelle ja kirjoittamalla suoraan punaisen vaakapalkin alapuolelle ("Kirjoita viestisi tähän").

Rekisteröi käyttäjätilisi foorumille klikkaamalla tästä!

Diza e-pilleri

• Keskustelun aloittaja kokemusp
  • Aloitettu
K

Kivusta_kärsien

Vieraileva tähti
Hei! Toivon, että näet vastaukseni. Todella vähän löytyy tietoa diza pillereistä. Aloitin diza pillereiden syönnin jokin aika sitten, aiemmin olin syönyt minipillereitä joiden kanssa ei ongelmia. Nyt olen syönyt dizaa putkeen yhden laatan ja kaksi viikkoa ja rintani ovat todella kipeät. Tuntuu pinkeyttä ja kipua ja rintani ovat myös suurentuneet. Haluaisin tietää kuinka nopeasti rintojen kipu sinulla loppui vai loppuiko?

V

Vierailija

Vieraileva tähti
Olen syönyt Dizaa nyt 8kk, ekat 5kk oli tiputteluvuotoa aina menkkojen välissä ja paikat meni myös tosi kuiviksi mikä aiheutti kutinaa. Nyt kroppa on ilmeisesti tottunut näihin pillereihin koska enää ei ole näitä oireita ollenkaan onneksi. :)

V

Vierailija

Vieraileva tähti
Minä oon syönyt dizaa nyt pari laatikollista ja pitänyt 3-4 taukojaksoa ja kuukautiset jääneet kokonaan pois... aiemmin toisilla pillereillä tuli niukka vuoto.

V

vierailija

Vieraileva tähti
En nyt ole täysin varma johtuuko se näistä pillereistä, mutta vaihtaessani vreyasta dizoihin, joita olen nyt syönyt muistaakseni 4 laattaa, mielialat ovat alkaneet entistä enemmän heittelemään. Ensin itkettää, sitten kaikki onkin ok. Lisäksi tein jo raskaustestin, kun ihmettelin kaikkia kummallisia oireita: juurikin tuota mielialanvaihtelua, päivittäistä pahoinvointia, muutaman kerran on huimannut, tyhjennysvuoto oli kivuttomampi, niukempi ja kesti kauan tai siis tiputteli, väsymystä jne... toki pms oireet ovat samankaltaisia. Mutta tekisi mieli kyllä vaihtaa takaisin vreyaan, vaikka vähempihormonista pilleriä halusinkin kokeilla. Toisaalta tekisi mieli kokonaan lopettaa e-pillerit, tuntuu että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä :(

M

MirandaUusi

Vieraileva tähti
Itse en pysty köyttää niitä, koska oon jo 3 eri mwrkkii kokeillu, ja tulku oireita😐. Ja viimisissä mul tuli tosi pahat, jonka takii todettii etten pysty käyttää😭. Sen takii syö särkylääkkeitä, janlepäilen koviin kipuihin. Siklä mua sattuu aina nii, et tuntuu et halkee kahtii sitte😭. Ja mul alkp 10vuotiaana, ja nyt oon 13w. Ne on ollu tän vuoden marraskuun 22 päivänö sit jo 4 vuotta. Et kohta on 4 vuosi menossa😭😴😤😨

Ä

ärsyyntynyt

Vieraileva tähti
Syön nyt jo toista laattaa josta jäljellä on enää 5 tablettia, ja vuoto (ei tiputteluvuoto vaan runsas ja kunnollinen kuukautisvuoto) on jatkunut nyt noin kaksi kuukautta eli siitä asti kun aloitin syömään pillereitä. Aloitin pillerit, koska kuukautiseni ovat aina olleet todella runsaat ja halusin niiden loppuvan. Pettymys ja ärsytys on todella suuri kun runsas vuoto on jatkunut nyt 2kk vaikka tarkoituksena oli lopettaa menkat kokonaan. Olen ihan hukassa ja en tiedä mitä tehdä. Terkkarikin sanoo että ei tiedä missä vika, ja sanoo että syön toisen laatan loppuun ja pidän sitten välipäivät ja aloitan uuden laatan. Jos ei silloin vuoto lopu niin lopetan pillerit kokonaan tai vaihdan merkkiä. Kyllä v*tuttaa.

H

hyviä kokemuksia!

Vieraileva tähti
Olen syönyt Dizaa nyt noin 5kk ja minulle ne sopii erittäin hyvin!

Ensimmäisen laatan ajan oli kokoajan pientä tiputtelua, ei kuitenkaan paljoa ja sekin loppui ensimmäisen tyhjennysvuodon jälkeen. Sen jälkeen ei ole ollut mitään turhia tiputteluja ja vuodot ovat tulleet niin kuin pitääkin ilman mitään kipuja.

Ensimmäisen laatan aikana huomasin myös pieniä mielialanvaihteluita, mutta ei sekään mitään suurta ja nekin loppuivat. Emättimen kuivuutta, haluttomuutta tai muita vastaavia oireita ei ollut ollenkaan.

Aiemmin olen aina pitänyt vuototauon 1kk-1,5kk välein, mutta nyt pidän ensimmäistä kertaa pidemmän tauon vuodosta ja aloitan nyt peräkkäin jo kolmatta laattaa. Lääkäri, joka nämä minulle määräsi, sanoi, että monilla saattaa alkaa tiputtelu kolmannen tai neljännen laatan kohdalla, jolloin on pakko sitten pitää tauko, että sen saa loppumaan. Itse haluan nyt kuitenkin testata, kuinka kauan pystyn olemaan ilman tyhjennysvuotoa.

Olen erittäin tyytyväinen Diza-pillereihini, enkä vaihtaisi!

B

Bloodymary

Vieraileva tähti
Syön nyt jo toista laattaa josta jäljellä on enää 5 tablettia, ja vuoto (ei tiputteluvuoto vaan runsas ja kunnollinen kuukautisvuoto) on jatkunut nyt noin kaksi kuukautta eli siitä asti kun aloitin syömään pillereitä. Aloitin pillerit, koska kuukautiseni ovat aina olleet todella runsaat ja halusin niiden loppuvan. Pettymys ja ärsytys on todella suuri kun runsas vuoto on jatkunut nyt 2kk vaikka tarkoituksena oli lopettaa menkat kokonaan. Olen ihan hukassa ja en tiedä mitä tehdä. Terkkarikin sanoo että ei tiedä missä vika, ja sanoo että syön toisen laatan loppuun ja pidän sitten välipäivät ja aloitan uuden laatan. Jos ei silloin vuoto lopu niin lopetan pillerit kokonaan tai vaihdan merkkiä. Kyllä v*tuttaa.
Mä alotin dizat vähän aikaa sitten ja ekan liuskan aikana mulla oli menkat koko ajan, hyvä etten kuiviin vuotanut. Sitten pidin 4 välipäivää ennen uutta liuskaa ja vuoto loppui, nyt kolmas liuska alkamassa eikä muita oireita ole ilmennyt.

L

Lore

Vieraileva tähti
Minulla kävi juuri samalla tavalla. Söin liuskaa perättäin, kokoajan runsahkoa vuotoa. Pidin tyhjennyspäivät, jonka jälkeen aloitin kolmannen liuskan. Kolme päivää olin vuotamatta, nyt alkoi tiputtelu jo.. Turhauttavaa!