Mikä on uutta

Tervetuloa Cosmopolitanin keskusteluihin!

Osallistu keskusteluihin joko anonyymisti tai omalla nimimerkilläsi. Luethan keskustelualuuen säänöt täältä. Tervetuloa mukaan!

Voit aloittaa uuden keskustelun siirtymällä valitsemallesi keskustelualueelle ja kirjoittamalla suoraan punaisen vaakapalkin alapuolelle ("Kirjoita viestisi tähän").

Rekisteröi käyttäjätilisi foorumille klikkaamalla tästä!

Mistä asperger nainen?

• Keskustelun aloittaja j00
  • Aloitettu
J

j00

Vieraileva tähti
Olen päälle parikymppinen asperger-oireyhtymäinen mies ja etsin asperger-naista. Meinaa vaan olla vaikea löytää edes netistä.. Meitä on kuitenkin se 1% väestöstä ja naiset ovat todella alidiagnosoituja. Elikkä jos jollakin on vinkkejä mistä kannattaisi etsiä netistä taikka reaalimaailmasta niin tänne vaan.

K

Käyttäjä1186

Vieraileva tähti
Minä olen jo 50 v vanhempi kuin sinä ja vasta pari vuotta sitten sain diagnoosin, että olen askis. Vaimo on helpottunut kun selvis mksi olen ollut aina tunne köyhä töksäys. Eli kyllä as. väkeä on enemmän kuin tilastot kertoo. Monet ei vaan sitä tiedä. Mun tyäpaikalla on eräs nainen, joka käyttäytyy kuin minäkin just. Tullaan hyvin toimeen, mutta ei hänkään tiedä tai pidä itseään askiksena. 
Tuskin netistä tai muutenkaan yleisellä hakemalla meikäläisiä löytää. Koska vaikka tietäisivät, eivät kehtaa asiaa tuoda esiin. Netissä on useitä Asperger foorumia, joissa porukka kertoilee samoista ongelmista. Tosin vanhempia useimmat. Kattele sieltä. 
Muuten sitten vaan kattelet normi porukoista kuka olisi sun tyyppiä ja kyllä sekin ihastuu kaltaiseensa. 

P

pop98

Vieraileva tähti
As mies on erittäin helppo tunnistaa, parissa minuutissa näkee "manööverit".
As nainen taas hyvin vaikea tunnistaa lyhyellä tutustumiskerralla.
Me vaimon kanssa molemmat As, alussa ei kumpikaan tiedostettu asiaa, mutta kun syntyi poika niin oli vahva As ja sai diagnoosin jo heti pienenä, toinen poika myös mutta lievempi ja enemmän ADHD-suuntaan. Tehty testejä itsellemme ja tulos vahva As.
Aika myrskysää eloa (onneksi asutaan omakotitalossa..)
Sinänsä helpottaa ymmärtämään toista.
Mutta, takaisin kysymykseen, As naisen tunnistaminen on äärimmäisen vaikeaa koska ovat erittäin introvertteja ja sulkeutuneita, ahdistuneita ja ne sekoittaa helposti muihin vastaaviin oireyhtymiin.
As nainen eristäytyy, ei viihdy ryhmissä, naisporukassa erillään, ei mene kahvihuoneeseen lörpöttelemään tyhjänpäiväisyyksiä. Hänet ehkä löytää yliopiston nurkkapöydästä humanistiselta puolelta.
Työelämässä vaihtaa työpaikkaa kun ei sopeudu oikein mihinkään yhteisöön, tulee hyljeksityksi vetäytymisellään ja "small talkin" puuttumisen vuoksi, töksäyttelyjen vuoksi muut naiset suuttuu sille.
Viihtyy myös miesvaltaisilla työpaikoilla kun niistä puuttuu naislauman julmat manööverit joihin ei pysty luontaisesti sopeutumaan eikä ole työkaluja puolustautua(esim : piikittely, vihjailu, naljailu, syrjiminen yms.)
Miehet on pääosin reiluja töissä, ja semmoisesta ympäristöstä As nainen tykkää.
Eli naisen As:ää joutuu miettimään sitä kautta, että minkälaiseen seuraan ja yhteisöön nainen hakeutuu, kun taas miehen huomaa hänen tavastaan toimia heti oli ympäristö mikä tahansa.

T

Timothyusapy

Vieraileva tähti
Serious trader to form a balanced portfolio of forex ea advisers,
chooses advisors which give a stable income with minimal risks.
About the expert advisor, which is intended to be used as a stable break-even component in a portfolio of strategies,
we will tell in this article. We present new profitable Forex Advisor Forex Robot Double Profit from ALTREDO.COM.
Advisor Forex Robot Double Profit from ALTREDO.COM is a stable trend following trading robot,
which is profitable for a long-term period.
With proper money management, the risk of loss is minimal and profitable is high 250% profit per month.
Visit free download best forex ea https://www.altredo.com/