Mikä on uutta

Tervetuloa Cosmopolitanin keskusteluihin!

Osallistu keskusteluihin joko anonyymisti tai omalla nimimerkilläsi. Luethan keskustelualuuen säänöt täältä. Tervetuloa mukaan!

Voit aloittaa uuden keskustelun siirtymällä valitsemallesi keskustelualueelle ja kirjoittamalla suoraan punaisen vaakapalkin alapuolelle ("Kirjoita viestisi tähän").

SignUp Now!
  • Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Mielialalääkkeet

  • Keskustelun aloittaja Vierailija
  • Aloitettu
V

Vierailija

Vieraileva tähti
#1
Lääkkeet Seronil ja Cipralex.. Onko kellään kokemusta ?

Itelläni oli Seronil ja hiukset putos päästä 2 kk sisäl melkein kokonaan.
Nyt määrättiin Cipralex.. Millassii sivu vaikutuksii muil on ollu?
 
V

Vierailija

Vieraileva tähti
#2
Itellä oli cipralex 10kk, lopetin lokakuussa omasta tahdosta (luultavasti liian aikaisin, mut anyway). Alussa oli paljon väsymystä ja mielialojen heittelyä, mutta kun siitä pääsi ohi niin ihan hyvät fiilikset oli. Nyt äkkiseltään tulee mieleen vain, että yhteen aikaan olin hirveän vainoharhainen kaikesta, mutta ei pahemmin muita oireita tule mieleen. Varmasti melko yksilöllistä tuleeko minkäänlaisia sivuvaikutuksia.

Sitten jos ja kun lopetat cipralexin, tiputa annosta hyyyyvin hitaasti. Itse lopetin omasta mielestä riittävän hitaasti, seurauksena hirveät vieroitusoireet; noin viikko meni olotilassa, joka vastasi pahinta krapulaa ikinä, mutta kymmenen kertaa pahempana. Sen jälkeen helpottui, mutta oli ainakin kuukauden ajan huono olo ja mielialat jälleen vaihteli salamannopeasti.

Tsemppiä sulle!
 
V

Vierailija

Vieraileva tähti
#3
Kumpaakin olen käyttänyt. Seronilia en syönyt kauaa koska minulle iski maaninen vaihe päälle vaikkei minulla ole kaksisuuntaista mielialahäiriötä ainakaan diagnosoitu. Cipralexia söin lähes vuoden, koin sen todella hyväksi lääkkeeksi. Ainoa mutta todella ikävä sivuvaikutus kuitenkin oli seksielämän latistuminen eli en enää kiihottunut samalla tavalla kuin ennen enkä kyennyt saamaan orgasmia ollenkaan! Lääkityksen lopetettuani kärsin pahoja vieroitusoireita yli kolme kuukautta.